Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 92519 meat&doria

Termostat układu chłodzenia 92519 MEAT&DORIA

92519 Termostat układu chłodzenia MEAT&DORIA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

92519

producent:

MEAT&DORIA

Temperatura otwarcia [°c] 88
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 92519 MEAT&DORIA

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: LANCIA DELTA I, OPEL AGILA, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, MERIVA A, TIGRA, SUZUKI IGNIS II, SWIFT III 1.3D/2.0 06.93-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55199402
FIAT      55199402
LANCIA      55199402
OPEL      01338841
OPEL      01769084E50
OPEL      04708757
OPEL      06338022
OPEL      1338841
OPEL      1769084E50
OPEL      4708757
OPEL      6338022
SUZUKI      1769084E50000
SUZUKI      1769084E51000
SUZUKI      17690M86J00
SUZUKI      17690M86J40
SUZUKI      17690M86J40000
VAUXHALL      55224023
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 92519 MEAT&DORIA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.