Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 05-0127 metelli cifam

Pompa hamulcowa 05-0127 METELLI CIFAM

05-0127 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

05-0127

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Żeliwo
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 22,20
nr EAN 8032747091067

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 05-0127 METELLI CIFAM

POMPA HAM METELLI 05-0127 ALFA 75 3.0 V6 90-92
numery OEM:
ALFA ROMEO      113054502000
ALFA ROMEO      116001205111
ALFA ROMEO      116504502000
ALFA ROMEO      60517201
ALFA ROMEO      60714480
ALFA ROMEO      60714527
ALFA ROMEO      60724310
ALFA ROMEO      60729339
ALFA ROMEO      60729341
ALFA ROMEO      60800249
ALFA ROMEO      71740042
FIAT      7032156

Zastosowanie Pompa hamulcowa 05-0127 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 05-0127 METELLI CIFAM:

ZBIGNIEW, GRAJEWO
2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, SZUBIN, ZAMOŚĆ
2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.