Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy Volvo V70 I (875, 876) 2.4 (1999.03-2000.12) 140km » 101-209 metelli cifam
wybrany samochód: 
Volvo V70 I (875, 876) 2.4 (1999.03-2000.12) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cylinderek hamulcowy 101-209 METELLI CIFAM

101-209 Cylinderek hamulcowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

101-209

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 101-209 METELLI CIFAM

numery OEM:
HONDA      43301-SA3-681
HONDA      43301-SB2-003
ROVER      GWC1146
ROVER      GWC1150
zamienniki:
A 12 150
brak
BREMBO
FHW182
brak
FERODO
FHW4294
brak
FERODO
FHW4321
brak
FERODO
0 986 475 705
brak
BOSCH
R190104.7.1
brak
FTE automotive GmbH
J CS-401
brak
JAPANPARTS
J CS-453
brak
JAPANPARTS
802609
brak
NK
804001
brak
NK
1340802609
brak
SBS
1340802611
brak
SBS
1340804001
brak
SBS

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 101-209 METELLI CIFAM w samochodach:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.