Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe » 151-028 metelli cifam

Zestaw szczęk hamulcowych, fren kiti 151-028 METELLI CIFAM

151-028 Zestaw szczęk hamulcowych, fren kiti METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

151-028

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

skład zestawu:
101-116 Cylinderek hamulcowy
153-465 Zestaw szczęk hamulcowych
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych, fren kiti 151-028 METELLI CIFAM

numery OEM:
VOLKSWAGEN      171 698 100
VOLKSWAGEN      867 698 511AX
zamienniki:
OEK123
brak
LPR
TK1401
brak
FTE automotive GmbH
51-0028
brak
METELLI CIFAM
7123RP
brak
Raicam Industrie S.r.l.
FMK003
brak
FERODO
554528
brak
VALEO

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych, fren kiti 151-028 METELLI CIFAM w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.