Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe » 153-006 metelli cifam

Zestaw szczęk hamulcowych 153-006 METELLI CIFAM

153-006 Zestaw szczęk hamulcowych METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

153-006

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych 153-006 METELLI CIFAM

numery OEM:
HONDA      04431-JT3-E00
HONDA      04431-S74-E00
HONDA      04431-ST3-E00
HONDA      04431-ST3-E50
HONDA      06153-SP8-000
HONDA      43011-SK3-E10
HONDA      43015-SP8-000
ROVER      GBS90830
ROVER      GBS90830AF
ROVER      GBS90835
ROVER      GBS90835AF
ROVER      GBS90836
ROVER      GBS90836AF
ROVER      SFS100090

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych 153-006 METELLI CIFAM w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.