Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe » 153-390 metelli cifam

Zestaw szczęk hamulcowych 153-390 METELLI CIFAM

153-390 Zestaw szczęk hamulcowych METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

153-390

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych 153-390 METELLI CIFAM

numery OEM:
SUZUKI      52200-70820
SUZUKI      52200-77800
SUZUKI      52200-80830
SUZUKI      52200-80840
SUZUKI      52210-77300
SUZUKI      52210-77301
SUZUKI      52210-77310
SUZUKI      52210-77370
SUZUKI      52210-79240
SUZUKI      52210-79241
SUZUKI      52210-792410
SUZUKI      52210-79260
SUZUKI      52210-80040
SUZUKI      52210-85400
SUZUKI      53200-M77130
zamienniki:
2475
brak
Raicam Industrie S.r.l.
562673
brak
VALEO
BB-1060
brak
OPTIMAL
J GF-801AF
brak
JAPANPARTS
18492752400
brak
SBS
04750
brak
KAWE
4106.00
brak
REMSA

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych 153-390 METELLI CIFAM w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.