Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0024 metelli cifam

Wał napędowy 17-0024 METELLI CIFAM

17-0024 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0024

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 867
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 8032747530238

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0024 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0024 CITROEN BX 84>/PEUGEOT 305 82-89 PRAWA
numery OEM:
CITROËN      3273.K4
CITROËN      3273.K5
CITROËN      3274.79
CITROËN      3274.80
CITROËN      96171861
CITROËN      96177247
PEUGEOT      3273.K4
PEUGEOT      3273.K5
PEUGEOT      3274.79
PEUGEOT      3274.80
PEUGEOT      95595287
PEUGEOT      96049018
zamienniki:
DS16058
brak
LPR
DS38007
brak
LPR
501916
brak
NK
503726
brak
NK
1701501916
brak
SBS
1701501951
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0024 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0024 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.