Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0035 metelli cifam

Wał napędowy 17-0035 METELLI CIFAM

17-0035 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0035

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 716
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 85,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747530344

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0035 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0035 RENAULT R25 83> ESPACE II 91-96
numery OEM:
RENAULT      77 00 103 528
RENAULT      77 00 103 530
RENAULT      77 00 104 748
RENAULT      77 00 746 895
RENAULT      77 00 748 376
RENAULT      77 00 772 385
RENAULT      77 00 855 374
RENAULT      77 00 855 379
RENAULT      77 00 861 171
RENAULT      77 01 349 689
RENAULT      77 01 349 734
RENAULT      77 01 349 902
RENAULT      77 01 351 124
RENAULT      77 01 351 125
RENAULT      77 01 352 020
RENAULT      77 01 352 024

Zastosowanie Wał napędowy 17-0035 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0035 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.