Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0037 metelli cifam

Wał napędowy 17-0037 METELLI CIFAM

17-0037 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0037

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 680
Średnica 2 [mm] 72,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 76,5
nr EAN 8032747530368

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0037 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0037 RENAULT EXPRESS 1.1 84- SKRZ.JB 4/5 PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 714 760
RENAULT      77 00 748 696
RENAULT      77 00 749 063
RENAULT      77 00 755 312
RENAULT      77 00 776 192
RENAULT      77 00 850 626
RENAULT      77 00 864 171
RENAULT      77 01 349 726
RENAULT      77 01 349 847
RENAULT      77 01 351 160
RENAULT      77 02 144 365
RENAULT      77 08 758050
RENAULT      77 11 106 217
zamienniki:
DS39023
brak
LPR
503912
brak
NK
1701503912
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0037 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0037 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.