Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0042 metelli cifam

Wał napędowy 17-0042 METELLI CIFAM

17-0042 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0042

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 728
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 2 [mm] 81,5
Średnica 1 [mm] 86,5
nr EAN 8032747530412

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0042 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0042 RENAULT R9 R11 81-90 PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 102 130
RENAULT      77 00 112 557
RENAULT      77 00 691 949
RENAULT      77 00 747 829
RENAULT      77 00 747 830
RENAULT      77 00 752 368
RENAULT      77 00 753 328
RENAULT      77 00 766 819
RENAULT      77 00 771 593
RENAULT      77 00 771 629
RENAULT      77 00 771 732
RENAULT      77 01 349 172
RENAULT      77 01 349 660
RENAULT      77 01 498 957
RENAULT      77 02 112 151
RENAULT      77 02 112 152
RENAULT      77 02 123 600
RENAULT      77 02 145 258
RENAULT      77 08 751982
RENAULT      77 11 106 126
zamienniki:
DS39016
brak
LPR
503923
brak
NK
503927
brak
NK
1701503923
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0042 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0042 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.