Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0052 metelli cifam

Wał napędowy 17-0052 METELLI CIFAM

17-0052 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0052

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 540
Średnica 2 [mm] 94
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747530511

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0052 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0052 VW CADDY I 1.8 85-92
numery OEM:
VOLKSWAGEN      171 407 271
VOLKSWAGEN      171 407 271F
VOLKSWAGEN      171 407 271G
VOLKSWAGEN      171 407 271GX
VOLKSWAGEN      171 407 271R
VOLKSWAGEN      171 407 271RX
VOLKSWAGEN      171 407 271S
VOLKSWAGEN      171 407 271T
zamienniki:
DS51007
brak
LPR
504708
brak
NK
1701504708
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0052 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.