Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0074 metelli cifam

Wał napędowy 17-0074 METELLI CIFAM

17-0074 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0074

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 638
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 86,5
nr EAN 8032747530733

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0074 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0074 RENAULT R19 1.7 1.9D LEWA 88-92
numery OEM:
RENAULT      77 00 109 008
RENAULT      77 00 743 629
RENAULT      77 00 856 717
RENAULT      77 01 349 880
RENAULT      77 01 349 881
RENAULT      77 01 349 974
RENAULT      77 01 351 484
RENAULT      77 01 351 486
RENAULT      77 01 351 572
RENAULT      77 11 106 227

Zastosowanie Wał napędowy 17-0074 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.