Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0121 metelli cifam

Wał napędowy 17-0121 METELLI CIFAM

17-0121 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0121

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 562
Średnica 2 [mm] 94
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747531204

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0121 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0121 VW GOLF III 1.4 60KM 91-97, 1.6 75KM 92-97, 1.9D 65KM 91-97 LEWA
numery OEM:
SEAT      191 407 271
SEAT      191 407 271N
SEAT      191 407 271NV
SEAT      191 407 271NX
SEAT      191 407 272N
SEAT      1H0 407 271F
SEAT      1H0 407 271FX
SEAT      357 407 271D
VOLKSWAGEN      191 407 271
VOLKSWAGEN      191 407 271N
VOLKSWAGEN      191 407 271NV
VOLKSWAGEN      191 407 271NX
VOLKSWAGEN      191 407 272N
VOLKSWAGEN      1H0 407 271F
VOLKSWAGEN      1H0 407 271FV
VOLKSWAGEN      1H0 407 271FX
VOLKSWAGEN      1H0 407 271J
VOLKSWAGEN      1H0 407 271QX
VOLKSWAGEN      1H0 407 449BX
VOLKSWAGEN      357 407 271D
VOLKSWAGEN      357 407 271DX
VOLKSWAGEN      6K0 407 271F

Zastosowanie Wał napędowy 17-0121 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0121 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.