Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat ULYSSE (220_) 2.0 JTD 16V (1999.05-2002.08) 109km » 17-0173 metelli cifam
wybrany samochód: 
Fiat Ulysse (220_) 2.0 Jtd 16v (1999.05-2002.08) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0173 METELLI CIFAM

17-0173 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0173

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Długość [mm]538
Średnica 2 [mm]108
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Średnica 1 [mm]98
nr EAN8032747531723

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0173 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0173 MERCEDES CLASSE V 200 230 230TD 96> Z ABS 48 ZĘBÓW
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      638 334 05 34
MERCEDES-BENZ      638 334 06 34
MERCEDES-BENZ      638 334 16 34
MERCEDES-BENZ      638 334 17 34
MERCEDES-BENZ      A638 334 17 34

Zastosowanie Wał napędowy 17-0173 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0173 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.