Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0197 metelli cifam

Wał napędowy 17-0197 METELLI CIFAM

17-0197 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0197

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 611
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Średnica 2 [mm] 108
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Średnica 1 [mm] 88
nr EAN 8032747531969

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0197 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0197 AUDI A4 1.6 94- ABS LEWA
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271AP
AUDI      8D0 407 271DL
AUDI      8D0 407 451V
AUDI      8D0 407 451X
AUDI      8D0 407 453AX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271AP
VOLKSWAGEN      8D0 407 271BA
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DL
VOLKSWAGEN      8D0 407 451V
VOLKSWAGEN      8D0 407 451X

Zastosowanie Wał napędowy 17-0197 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0197 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.