Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0202 metelli cifam

Wał napędowy 17-0202 METELLI CIFAM

17-0202 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0202

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M14 x 1,5
Długość [mm] 615
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Średnica 2 [mm] 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Średnica 1 [mm] 88
nr EAN 8032747532010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0202 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0202 AUDI A4 1.9TDI 95- PRAWA
numery OEM:
AUDI      8D0 407 272AN
AUDI      8D0 407 272BJ
AUDI      8D0 407 272CL
AUDI      8D0 407 272DP
AUDI      8D0 407 452BV
AUDI      8D0 407 452BX
AUDI      8D0 407 452FV
AUDI      8D0 407 452FX
VOLKSWAGEN      8D0 407 272AN
VOLKSWAGEN      8D0 407 272BJ
VOLKSWAGEN      8D0 407 272CL
VOLKSWAGEN      8D0 407 272DJ
VOLKSWAGEN      8D0 407 272DP
VOLKSWAGEN      8D0 407 452BV
VOLKSWAGEN      8D0 407 452BX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0202 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0202 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.