Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0208 metelli cifam

Wał napędowy 17-0208 METELLI CIFAM

17-0208 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0208

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 822
Średnica 2 [mm] 92
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747532072

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0208 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0208 AUDI A3 1.6 96- PRAWA
numery OEM:
AUDI      1J0 407 272BL
VOLKSWAGEN      1J0 407 272AC
VOLKSWAGEN      1J0 407 272AP
VOLKSWAGEN      1J0 407 272BN
VOLKSWAGEN      1J0 407 272CX
VOLKSWAGEN      1J0 407 272DA
VOLKSWAGEN      1J0 407 272EA
VOLKSWAGEN      1J0 407 272F
VOLKSWAGEN      1J0 407 452CX
VOLKSWAGEN      1J0 407 452DX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0208 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.