Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0271 metelli cifam

Wał napędowy 17-0271 METELLI CIFAM

17-0271 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0271

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 590
Średnica 2 [mm] 94
Wymiar gwintu M20 x 1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 34
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747532706

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0271 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0271 OPEL ASTRA 1.7TD 91- LEWA
numery OEM:
OPEL      374145
OPEL      374183
OPEL      90348324
OPEL      90350824
zamienniki:
13-3584
brak
KAGER
DS37014
brak
LPR
DS37016
brak
LPR
1701503634
brak
SBS
1701503636
brak
SBS
1701503638
brak
SBS
503622
brak
NK

Zastosowanie Wał napędowy 17-0271 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0271 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.