Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0317 metelli cifam

Wał napędowy 17-0317 METELLI CIFAM

17-0317 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0317

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 651
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747533161

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0317 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0317 RENAULT MEGANE 1.9TDI 96- LEWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 103 449
RENAULT      77 00 107 505
RENAULT      77 00 107 506
RENAULT      77 00 110 685
RENAULT      77 00 869 038
RENAULT      77 00 869 054
RENAULT      77 00 869 055
RENAULT      77 00 873 314
RENAULT      77 00 873 315
RENAULT      77 01 352 564

Zastosowanie Wał napędowy 17-0317 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0317 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.