Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0355 metelli cifam

Wał napędowy 17-0355 METELLI CIFAM

17-0355 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0355

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 796
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 94
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 81
nr EAN 8032747533543

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0355 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0355 VW GOLF III 1.4 60KM 91-97, 1.6 75KM 92-97, 1.9D 65KM 91-97 PRAWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0 407 272
VOLKSWAGEN      1H0 407 272AB
VOLKSWAGEN      1H0 407 272AD
VOLKSWAGEN      1H0 407 272Q
VOLKSWAGEN      1H0 407 272QV
VOLKSWAGEN      1H0 407 272QX
VOLKSWAGEN      1H0 407 272X
VOLKSWAGEN      1H0 407 450DX
VOLKSWAGEN      1H0 407 450X
VOLKSWAGEN      357 407 272E
VOLKSWAGEN      357 407 272EX
zamienniki:
301552
brak
GKN (LÖBRO)
DS51038
brak
LPR
504739
brak
NK
17015047106
brak
SBS
1701504739
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0355 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0355 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.