Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0360 metelli cifam

Wał napędowy 17-0360 METELLI CIFAM

17-0360 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0360

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 620
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Średnica 2 [mm] 101
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747533598

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0360 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0360 SEAT ALHAMBRA 2.0I 96- ABS LEWA
numery OEM:
FORD      1016692
FORD      1020967
FORD      1097321
FORD      1097322
FORD      1125047
FORD      1132493
FORD      1132497
FORD      1132498
FORD      1689948
FORD      1689949
FORD      7M0 407 271A
FORD      7M0 407 271AX
FORD      7M0 407 451AX
FORD      7M0 407 451BX
FORD      7M0 407 451X
SEAT      7M0 407 271J
SEAT      7M0 407 271L
VOLKSWAGEN      7M0 407 271F
VOLKSWAGEN      7M0 407 271J
VOLKSWAGEN      7M0 407 271L
VOLKSWAGEN      7M0 407 451X
VOLKSWAGEN      95VW3B437FA
VOLKSWAGEN      95VW3B437FB
VOLKSWAGEN      95VW3B437HA
VOLKSWAGEN      95VW3B437HB
VOLKSWAGEN      JZW 407 449KX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0360 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0360 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.