Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0463 metelli cifam

Wał napędowy 17-0463 METELLI CIFAM

17-0463 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0463

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 579
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 94
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747534625

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0463 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0463 VOLVO 850 2.0T 93- ABS LEWA
numery OEM:
VOLVO      8111309
VOLVO      8601102
VOLVO      8601462
VOLVO      9122919
VOLVO      9163581
VOLVO      9163585
VOLVO      9183785

Zastosowanie Wał napędowy 17-0463 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0463 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.