Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0543 metelli cifam

Wał napędowy 17-0543 METELLI CIFAM

17-0543 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0543

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 618
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Średnica 2 [mm] 72
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 73,6
nr EAN 8032747535424

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0543 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0543 FORD FIESTA V 1.3 01> LEWA
numery OEM:
FORD      1142795
FORD      1334285
FORD      1341968
FORD      1361898
FORD      1386146
FORD      1416711
FORD      1416715
FORD      1478996
FORD      1513991
FORD      1697348
FORD      2S613B437BB
FORD      2S613B437BC
FORD      2S613B437BD
FORD      2S613B437BE
FORD      2S613B437BF
FORD      2S6W3B437AA
FORD      2S6W3B437FA
FORD      4330605
FORD      5S613B437AA
FORD      RM2S613B437BB
FORD      RM2S6W3B437FA
FORD      RM5S613B437AA

Zastosowanie Wał napędowy 17-0543 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0543 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.