Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0546 metelli cifam

Wał napędowy 17-0546 METELLI CIFAM

17-0546 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0546

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 486
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Średnica 1 [mm] 100
nr EAN 8032747535455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0546 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0546 FORD GALAXY 1.9TDI 00> LEWA ABS
numery OEM:
FORD      1124358
FORD      1132489
FORD      1254277
FORD      7M3 407 271A
FORD      7M3 407 451V
FORD      7M3 407 451X
FORD      7M3407761A
FORD      7M3407761AX
FORD      YM213B437BB
FORD      YM213B437BC
FORD      YM213B473BC
VOLKSWAGEN      7M3 407 271E
VOLKSWAGEN      7M3 407 271Q
VOLKSWAGEN      7M3 407 271QX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0546 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.