Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0547 metelli cifam

Wał napędowy 17-0547 METELLI CIFAM

17-0547 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0547

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 507
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Średnica 1 [mm] 100
nr EAN 8032747535462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0547 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0547 FORD GALAXY 1.9TDI 00> PRAWY ABS
numery OEM:
FORD      1125045
FORD      1233602
FORD      7M3 407 271F
FORD      7M3 407 451A
FORD      7M3 407 451AV
FORD      7M3 407 451AX
FORD      7M3 407 451BV
FORD      7M3 407 451BX
FORD      7M3407761X
FORD      YM213B437AB
FORD      YM213B437AC
VOLKSWAGEN      7M3 407 271
VOLKSWAGEN      7M3 407 271M
VOLKSWAGEN      7M3 407 271N
VOLKSWAGEN      7M3 407 271P
VOLKSWAGEN      7M3 407 271PX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0547 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.