Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0562 metelli cifam

Wał napędowy 17-0562 METELLI CIFAM

428.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0562

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Długość [mm] 597
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Średnica 1 [mm] 79
nr EAN 8032747535615

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0562 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0562 PEUGEOT 206 1.6 16V 00> LEWA ABS

Wał napędowy 17-0562 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 17-0562 producenta METELLI CIFAM

PEUGEOT

3272AE, 3272AF, 9636798680

numery OEM:
PEUGEOT      3272.AE
PEUGEOT      3272.AF
PEUGEOT      9636798680

Zastosowanie Wał napędowy 17-0562 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0562 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.