Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0579 metelli cifam

Wał napędowy 17-0579 METELLI CIFAM

17-0579 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0579

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 745
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 86
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747535783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0579 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0579 RENAULT SAFRANE II 1.9DTI 99> PRAWA

Wał napędowy 17-0579 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 17-0579 producenta METELLI CIFAM

RENAULT

7700106403, 7700106405, 7700107501, 7700107502, 7701352731, 7711134940

numery OEM:
RENAULT      77 00 106 403
RENAULT      77 00 106 405
RENAULT      77 00 107 501
RENAULT      77 00 107 502
RENAULT      77 01 352 731
RENAULT      77 11 134 940
zamienniki:
DS39208
brak
LPR

Zastosowanie Wał napędowy 17-0579 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0579 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.