Piątek 09.05 infolinia czynna do 11:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0595 metelli cifam

Wał napędowy 17-0595 METELLI CIFAM

17-0595 Wał napędowy METELLI CIFAM
393.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0595

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 746
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 80
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 85
nr EAN 8032747535943

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0595 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0595 RENAULT MEGANE I 1.9DCI 1/01-2/01 PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 111 817
RENAULT      77 00 111 818
RENAULT      77 00 111 918
RENAULT      77 00 112 114
RENAULT      77 00 112 115
RENAULT      77 00 113 086
RENAULT      77 00 113 087
RENAULT      77 00 115 196
RENAULT      77 01 352 421
RENAULT      77 01 352 561
RENAULT      77 01 352 729
RENAULT      77 01 468 842
RENAULT      77 01 470 616
RENAULT      77 11 135 206
RENAULT      77 11 135 208
RENAULT      77 11 135 216
RENAULT      77 11 135 237
RENAULT      82 00 173 584

Zastosowanie Wał napędowy 17-0595 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0595 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.