Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0603 metelli cifam

Wał napędowy 17-0603 METELLI CIFAM

17-0603 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0603

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M16 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Długość [mm] 601
Średnica 2 [mm] 130
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747536025

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0603 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0603 VW PASSAT IV 1.9TDI 96-00 LEWA
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271AH
AUDI      8D0 407 451CV
AUDI      8D0 407 451CX
AUDI      8D0 407 451LX
AUDI      8D0 407 451PV
AUDI      8D0 407 451PX
AUDI      8D0 407 451RX
AUDI      8D0 407 453EV
AUDI      8D0 407 453EX
AUDI      8D0 407 453HX
AUDI      8D0 407 453JX
AUDI      JZW 407 449QX
AUDI      JZW 407 449SX
VOLKSWAGEN      3B0 407 271M
VOLKSWAGEN      3B0 407 271N
VOLKSWAGEN      3B0 407 271NX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271AJ
VOLKSWAGEN      8D0 407 271BB
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DF
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DQ
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DT
VOLKSWAGEN      8D0 407 271EC
VOLKSWAGEN      8D0 407 271EF
VOLKSWAGEN      8D0 407 271EH
VOLKSWAGEN      8D0 407 271EL
VOLKSWAGEN      8D0 407 271RX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0603 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0603 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.