Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0606 metelli cifam

Wał napędowy 17-0606 METELLI CIFAM

17-0606 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0606

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 528
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Średnica 2 [mm] 108
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747536056

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0606 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0606 VW TRANSPORTER IV 1.9D 94> ABS
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 407 271J
VOLKSWAGEN      701 407 271JV
VOLKSWAGEN      701 407 271JX
VOLKSWAGEN      701 407 271P
VOLKSWAGEN      701 407 271Q
VOLKSWAGEN      701 407 449CX
VOLKSWAGEN      701 407 451C
VOLKSWAGEN      701 407 451CX
VOLKSWAGEN      JZW 407 449JX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0606 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.