Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0628 metelli cifam

Wał napędowy 17-0628 METELLI CIFAM

17-0628 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0628

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 716
Średnica 2 [mm] 84,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747536278

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0628 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0628 RENAULT R21 2.1TD 84> ABS
numery OEM:
RENAULT      77 00 103 529
RENAULT      77 00 103 531
RENAULT      77 00 104 749
RENAULT      77 00 748 377
RENAULT      77 00 855 375
RENAULT      77 00 855 380
RENAULT      77 00 861 172
RENAULT      77 01 349 940
RENAULT      77 01 351 841
RENAULT      77 01 352 021

Zastosowanie Wał napędowy 17-0628 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0628 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.