Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0637 metelli cifam

Wał napędowy 17-0637 METELLI CIFAM

17-0637 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0637

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 682
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 23
Średnica 1 [mm] 86
nr EAN 8032747536360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0637 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0637 DACIA LOGAN 1.4, 1.6 04- LEWA
numery OEM:
RENAULT      60 01 548 102
RENAULT      82 00 444 438
DACIA      60 01 547 028
DACIA      60 01 548 102
DACIA      77 11 497 474
DACIA      77 11 497 477
DACIA      82 00 272322
DACIA      82 00 444 438
DACIA      82 00 941856
DACIA      82 00 985 010

Zastosowanie Wał napędowy 17-0637 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.