Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0672 metelli cifam

Wał napędowy 17-0672 METELLI CIFAM

17-0672 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0672

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 632
Średnica 2 [mm] 89
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica 1 [mm] 100
nr EAN 8032747536711

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0672 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0672 FIAT ULYSSE I 2.0JTD 99-02, SCUDO I 2.0JTD 02- LEWA
numery OEM:
FIAT      1481450080
FIAT      71793424
FIAT      9645249280
LANCIA      1485694080
LANCIA      9645249280
PEUGEOT      3272.AY
PEUGEOT      3272.JE
PEUGEOT      3272.JF
PEUGEOT      3272.SQ

Zastosowanie Wał napędowy 17-0672 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0672 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.