Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0747 metelli cifam

Wał napędowy 17-0747 METELLI CIFAM

17-0747 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0747

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 544
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 108
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747537466

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0747 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0747 VW GOLF IV 2.3 VR5 98-00, 1.8T 97-03 LEWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0 407 271BG
VOLKSWAGEN      1J0 407 271CH
VOLKSWAGEN      1J0 407 271CJ
VOLKSWAGEN      1J0 407 271ER
VOLKSWAGEN      1J0 407 417Q
VOLKSWAGEN      1J0 407 451EX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451J
VOLKSWAGEN      1J0 407 451JX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0747 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0747 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.