Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT V363 Platforma / podwozie (FED, FFD) 2.0 EcoBlue (2023-???) 165km » 17-0793 metelli cifam
wybrany samochód: 
Ford Transit V363 Platforma / Podwozie (fed, Ffd) 2.0 Ecoblue (2023-???) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0793 METELLI CIFAM

17-0793 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0793

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]766
Średnica 2 [mm]78,7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Średnica 1 [mm]83,7
nr EAN8032747024027
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0793 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0793 DACIA LOGAN 1.5DCI 06- PRAWA
numery OEM:
DACIA      39100-0982R
DACIA      39100-4298R
DACIA      60 01 548 660
DACIA      60 01 548 661
DACIA      77 11 497 480
DACIA      82 00 499306
DACIA      82 00 503 359

Zastosowanie Wał napędowy 17-0793 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0793 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.