Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0838 metelli cifam

Wał napędowy 17-0838 METELLI CIFAM

17-0838 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0838

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 616
Średnica 2 [mm] 69,5
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 72
nr EAN 8032747051085

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0838 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0838 FORD FUSION 1.4TDCI 02-
numery OEM:
FIAT      1142794
FIAT      1359345
FIAT      1468576
FIAT      1506722
FIAT      1514126
FIAT      1799219
FIAT      2S613B437AB
FIAT      2S613B437AC
FIAT      2S613B437AD
FORD      1142794
FORD      1341967
FORD      1359345
FORD      1416636
FORD      1468576
FORD      1506722
FORD      1514126
FORD      1799219
FORD      2S613B437AB
FORD      2S613B437AC
FORD      2S613B437AD
FORD      2S613B437AE
FORD      8V513B437AAB
FORD      RM2S613B437AB
FORD      RM2S613B437AC
FORD      RM2S6W3B437FA

Zastosowanie Wał napędowy 17-0838 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0838 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.