Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0859 metelli cifam

Wał napędowy 17-0859 METELLI CIFAM

17-0859 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0859

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 674
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 78
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 26
Średnica 1 [mm] 83,7
nr EAN 8032747051481

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0859 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0859 RENAULT MEGANE II 1.5DCI 06-
numery OEM:
RENAULT      39101-0737R
RENAULT      77 11 135 422
RENAULT      77 11 135 423
RENAULT      82 00 167 535
RENAULT      82 00 264 664
RENAULT      82 00 264 667
RENAULT      82 00 379 236
RENAULT      82 00 432 514
RENAULT      82 00 432 515
RENAULT      82 00 511 122
RENAULT      82 00 618 069
RENAULT      82 00 626 043
RENAULT      82 00 661 557

Zastosowanie Wał napędowy 17-0859 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0859 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.