Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 100 C3 sedan (443, 444) 2.2 Cat quattro (1989.06-1990.11) 137km » 17-0861 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Sedan (443, 444) 2.2 Cat Quattro (1989.06-1990.11) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0861 METELLI CIFAM

17-0861 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0861

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS51
Długość [mm]664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Średnica 1 [mm]101,5
nr EAN8032747051528

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0861 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0861 RENAULT MASTER II 2.5DCI 114KM 04- LEWA
numery OEM:
RENAULT      82 00 178 625

Zastosowanie Wał napędowy 17-0861 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0861 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.