Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dacia DUSTER (HS_) 1.5 dCi (HSMC) (2010.06-2018.01) 107km » 17-0865 metelli cifam
wybrany samochód: 
Dacia Duster (hs_) 1.5 Dci (hsmc) (2010.06-2018.01) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0865 METELLI CIFAM

17-0865 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0865

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS44
Długość [mm]630
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Średnica 1 [mm]83,6
nr EAN8032747051603

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0865 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0865 RENAULT KANGOO 1.5DCI 82KM 02-, CLIO II 1.5DCI 82KM 02-
numery OEM:
RENAULT      77 11 135 895
RENAULT      82 00 236 110
RENAULT      82 00 613 824
RENAULT      82 00 623 787
RENAULT      82 01 187 723

Zastosowanie Wał napędowy 17-0865 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0865 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.