Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0886 metelli cifam

Wał napędowy 17-0886 METELLI CIFAM

17-0886 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0886

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 921
Średnica 2 [mm] 84
Wymiar gwintu M10 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 87
nr EAN 8032747052488

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0886 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0886 FORD FOCUS II 1.6TDCI 04- PRAWA
numery OEM:
FORD      1223723
FORD      1223726
FORD      1305938
FORD      1417775
FORD      1431359
FORD      1456974
FORD      1474624
FORD      1475129
FORD      1726275
FORD      36000562
FORD      3M513B436DAC
FORD      3M513B436DAD
FORD      3M513B436DAE
FORD      3M513B436DAF
FORD      3M513B436DAH
FORD      3M513B436NE
FORD      3M513B436NF
FORD      3M513B436NG
FORD      3M513B436NH
FORD      8603363
FORD      RM3M513B436DAD
VOLVO      30681127

Zastosowanie Wał napędowy 17-0886 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0886 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.