Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0911 metelli cifam

Wał napędowy 17-0911 METELLI CIFAM

17-0911 Wał napędowy METELLI CIFAM
715.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0911

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 935
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Średnica 2 [mm] 86
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 25
Średnica 1 [mm] 91
nr EAN 8032747052983

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0911 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0911 ALFA GT 1.9JTD 08-10

Wał napędowy 17-0911 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

Numery OE Wał napędowy 17-0911 producenta METELLI CIFAM

ALFA ROMEO

46308024, 46308072, 71787138

numery OEM:
ALFA ROMEO      46308024
ALFA ROMEO      46308072
ALFA ROMEO      71787138

Zastosowanie Wał napędowy 17-0911 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0911 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.