Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1038 metelli cifam

Wał napędowy 17-1038 METELLI CIFAM

17-1038 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1038

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 606
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica 1 [mm] 84
nr EAN 8032747105047

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1038 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1038 RENAULT CLIO III 1.5DCI 07-
numery OEM:
RENAULT      77 11 368 568
RENAULT      77 11 368 569
RENAULT      82 00 407 659
RENAULT      82 00 407 660
RENAULT      82 00 467 490
RENAULT      82 00 467 660
RENAULT      82 00 535 798
RENAULT      82 00 535 799
RENAULT      82 00 538 738
RENAULT      82 00 543 868

Zastosowanie Wał napędowy 17-1038 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1038 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.