Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco S-WAY AT260S42FP (2019-???) 420km » 17-1079 metelli cifam
wybrany samochód: 
Iveco S-way At260s42fp (2019-???) 420km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1079 METELLI CIFAM

17-1079 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1079

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]639
Średnica 2 [mm]86
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Średnica 1 [mm]94,1
nr EAN8032747439180
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1079 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1079 ALFA 159 1.9JTDM 16V 05- LEWA
numery OEM:
ALFA ROMEO      50500527
ALFA ROMEO      50500528
ALFA ROMEO      50517133
ALFA ROMEO      50517134
ALFA ROMEO      505171340
ALFA ROMEO      50517144

Zastosowanie Wał napędowy 17-1079 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1079 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.