Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1083 metelli cifam

Wał napędowy 17-1083 METELLI CIFAM

17-1083 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1083

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 497
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Średnica 2 [mm] 90
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 33
Średnica 1 [mm] 88
nr EAN 8032747439227

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1083 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1083 AUDI A4 I 1.6I 95-00 AUTOMAT LEWA
numery OEM:
AUDI      8D0 407 271AC
AUDI      8D0 407 417H
AUDI      8D0 407 451DV
AUDI      8D0 407 451DX
VOLKSWAGEN      8D0 407 271AC
VOLKSWAGEN      8D0 407 271DK
VOLKSWAGEN      8D0 407 451DV
VOLKSWAGEN      8D0 407 451DX

Zastosowanie Wał napędowy 17-1083 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1083 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.