Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1086 metelli cifam

Wał napędowy 17-1086 METELLI CIFAM

17-1086 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1086

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 755
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Średnica 2 [mm] 85,7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747439265

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1086 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1086 AUDI A3 II 2.0TDI 03- AUTOMAT PRAWA
numery OEM:
AUDI      1K0 407 272ER
AUDI      1K0 407 272QE
AUDI      1K0 407 272QF
AUDI      1K0 407 454HX
VOLKSWAGEN      1K0 407 272EG
VOLKSWAGEN      1K0 407 272ER
VOLKSWAGEN      1K0 407 272HR
VOLKSWAGEN      1K0 407 272KG
VOLKSWAGEN      1K0 407 272NK
VOLKSWAGEN      1K0 407 272QE
VOLKSWAGEN      1K0 407 272QF
VOLKSWAGEN      1K0 407 272RG
VOLKSWAGEN      1K0 407 272TQ
VOLKSWAGEN      1K0 407 454HX
VOLKSWAGEN      1K0 407 454X
VOLKSWAGEN      1K0 407 764BX
VOLKSWAGEN      1K0 407 764PX

Zastosowanie Wał napędowy 17-1086 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1086 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.