Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1092 metelli cifam

Wał napędowy 17-1092 METELLI CIFAM

17-1092 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1092

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 578
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica 1 [mm] 86
nr EAN 8032747439333

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1092 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1092 BMW E36 318IS 95-
numery OEM:
BMW      33 21 1 225 570
BMW      33 21 1 225 890
BMW      33 21 1 225 891
BMW      33 21 1 225 896
BMW      33 21 1 226 329
BMW      33 21 1 226 333
BMW      33 21 1 226 334
BMW      33 21 1 226 563
BMW      33 21 1 226 578
BMW      33 21 1 226 579
BMW      33 41 1 127 093

Zastosowanie Wał napędowy 17-1092 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1092 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.