Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1153 metelli cifam

Wał napędowy 17-1153 METELLI CIFAM

17-1153 Wał napędowy METELLI CIFAM
757.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1153

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 608
Wymiar gwintu M10 x 1,5
Średnica 2 [mm] 90,1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 40
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica 1 [mm] 92,1
nr EAN 8032747439944

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1153 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1153 FORD MONDEO IV 2.0TDCI 06- LEWA

Wał napędowy 17-1153 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wał napędowy 17-1153 producenta METELLI CIFAM

FORD

1417222, 1788208, 6G913B437BA, 6G913B437BF

numery OEM:
FORD      1417222
FORD      1788208
FORD      6G913B437BA
FORD      6G913B437BF

Zastosowanie Wał napędowy 17-1153 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1153 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.