Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B5 (8D2) 2.8 quattro (1999.09-2000.10) 190km » 17-1213 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 2.8 Quattro (1999.09-2000.10) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1213 METELLI CIFAM

17-1213 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1213

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]634
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Średnica 2 [mm]80,1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Średnica 1 [mm]86
nr EAN8032747440544
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1213 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1213 PEUGEOT 207 1.6HDI 16V 06- LEWA
numery OEM:
CITROËN      3272.LG
CITROËN      3272.LH
CITROËN      3272.TZ
CITROËN      3272.VA
PEUGEOT      3272.LG
PEUGEOT      3272.LH
PEUGEOT      3272.TZ
PEUGEOT      3272.VA
PEUGEOT      9683944580

Zastosowanie Wał napędowy 17-1213 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1213 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.