Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1261 metelli cifam

Wał napędowy 17-1261 METELLI CIFAM

17-1261 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1261

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 521
Średnica 2 [mm] 85,7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747441022

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1261 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1261 VW GOLF IV 1.9TDI 98- AUTOMAT LEWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0 407 271HJ
VOLKSWAGEN      1J0 407 271HK
VOLKSWAGEN      1J0 407 271LQ
VOLKSWAGEN      1J0 407 451RX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451SX
VOLKSWAGEN      1J0 407 453GX

Zastosowanie Wał napędowy 17-1261 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1261 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.