Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 22-0014-0 metelli cifam

Klocki hamulcowe - komplet 22-0014-0 METELLI CIFAM

22-0014-0 Klocki hamulcowe - komplet METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

20784, 29784, D0927

numer części:

22-0014-0

producent:

METELLI CIFAM

Grubość 1 [mm] 18,0
Drgania bez tłumika drgań skrętnych
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
spełnia wymagania Normy ECE Approved
nr EAN 8032747612392

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 22-0014-0 METELLI CIFAM

KLOCKI HAM METELLI 22-0014-0 MERCEDES 207-310
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      001 420 14 20
MERCEDES-BENZ      003 420 0 720
MERCEDES-BENZ      003 420 07 20
MERCEDES-BENZ      004 420 14 20
MERCEDES-BENZ      008 420 40 20
MERCEDES-BENZ      044 916 00 60
MERCEDES-BENZ      460 420 00 20
MERCEDES-BENZ      60 1586 00 42
MERCEDES-BENZ      601 420 87 20
MERCEDES-BENZ      601 421 02 08
MERCEDES-BENZ      601 421 04 08
MERCEDES-BENZ      601 421 06 08
MERCEDES-BENZ      669 421 00 08
MERCEDES-BENZ      A001 420 14 20
MERCEDES-BENZ      A003 420 0 720
MERCEDES-BENZ      A003 420 07 20
MERCEDES-BENZ      A004 420 14 20
MERCEDES-BENZ      A008 420 40 20
MERCEDES-BENZ      A460 420 00 20
MERCEDES-BENZ      A601 420 87 20
MERCEDES-BENZ      A601 421 02 08
MERCEDES-BENZ      A601 421 04 08
MERCEDES-BENZ      A601 421 06 08
MERCEDES-BENZ      A669 421 00 08
RENAULT      60 15 860 042
VOLKSWAGEN      291 698 151
VOLKSWAGEN      291 698 151A

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 22-0014-0 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 22-0014-0 METELLI CIFAM:

2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.